Jocuri din copilarie – De-a v-ati ascunselea – va bagati? :D

Cine nu-i gata il iau cu lopata … 😀

Hide and Seek

Cine nu s-a jucat de-a v-ati ascunselea?Ia sa vedem…o varianta simplificata…standard…varianta de apartament.

Se joaca in minim 3 copii.
Se stabileste un nr. (pana la cate se va numara, respectiv timpul pt. ascuns).
Unul isi ascunde ochii si numara, in timp ce ceilalti trebuie sa se ascunda.
Cel care a numarat trebuie sa gaseasca pe rand toti copiii.
Primul care a fost gasit va numara la runda urmatoare.

Acum sa trecem la lucruri serioase!La noi…pe vremea mea..oho..demult,fara 10-15-20 de copii nici nu incepeam jocul,nu avea farmec,aveam multe locuri de ascuns la care acum copii nici nu se mai gandesc.Noi foloseam totul pentru a pacali pe cel care ne cauta… beciurile,podurile,ne bagam pe sub masini,prin santuri,prin boscheti,pe burta prin iarba,stateam pe burta in iarba,schimbam hainele intre noi,ne machiam (lol)..toata strada era a noastra.Daca greseai persoana pe care o scuipai…te puneai din nou la numarat.Nici acum nu pricep prea bine de ce trebuia sa ne “scuipam” dupa ce ii gaseam:)).Pe langa multitudinea de moduri de ascuns mai erau si expresiile specifice jocului si copilariei.ascunselea

  • Din oceanul Pacific a iesit un peste mic si pe coada lui scria : Iesi afara dumneata.
  • Cine nu-i gata il iau cu lopata.
  • Ai spart oalele si-ai mancat sarmalele.
  • Plimba ursu…sa nu rugieasca lantu(mersi :D).
  • Urma scapa turma..

Dar cum e normal in fiecare zona erau expresii diferite,versiuni diferite ale jocului (piua, plimba ursu, pititea, ultimul plimba ursul, stai acolo usturoi ca stai bine pe butoi,tzucal)…dar si variante diferite…

V-ati ascunselea cu fata la perete era frumos,simplu…pueril :D…pentru copii cat de cat mici…

Noi crescand am avut nevoie de un joc care sa ne faca sa traim mai intens…asa ca am inceput sa ne jucam TZUCALUL(am cautat acum in dex…si am gasit ca inseamna oala de noapte lol).Cred ca este jocul cu cei mai multi participanti la care am fost in copilarie…cred ca treceau de 35-40 de fiecare data…il jucam pana la ora 1-2 noaptea.Am uitat sa zic ca la blocul meu era cartierul general unde se adunau copii din tot orasul.

La noi la Predeal sunt putine strazi drepte,plate..(a mea e una dintre ele,dar si ea are un deal).Tzucalul era o minge sau un bidon umplut cu nisip.Jocul incepea cu o lovitura cu piciorul in tzucal(din deal in vale ca sa aiba prostul ce alerga dupa el) iar ceilalti fugeau in toate partile ca sa se ascunda.Dupa ce aducea tzucalul in cercul facut pentru el,incepea cautarea.Partea cea mai frumoasa..sau nenorocita a jocul era ca cei care ajungeam la tzucal si sa il loveasca jocul incepea din nou(scapa turma)…toti se puteau ascunde din nou..Cautatorul isi blestema zilele si incepea din nou cautarile,pana se oftica si pleca acasa :)).

Tare mi-ar placea sa mai gasesc oameni care sa isi lase probleme de om adult si sa jucam un joc d-asta:).

5 thoughts on “Jocuri din copilarie – De-a v-ati ascunselea – va bagati? :D

Add yours

  1. Uneori mai joc de-a v-aţi ascuns la Irish Pub. După a cincea halbă, chiar dacă sunt găsit, devin irecognoscibil…

  2. exceptional joc…din pacate se pare ca azi exista alte preocupari..mai triste si foarte putin (daca nu deloc) creative.
    Eu am mai profitat de ocazii sa ma joc, si nu cred ca exista varsta la care sa spui “nu” jocului.

Leave a comment

Blog at WordPress.com.

Up ↑